[O1] NOTLAUF - LOG DYNAMICZNY - DOKAŁDNA przyczyna Notlauf ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cysterniarz
    RS
    • 2008
    • 1887
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #26
    Zamieszczone przez Arek
    Co dalej macie jakieś pomysły?? a moze przepływka?? moze ona miec coś wspólnego z tym błędem??
    może.
    Arek, zloguj go dynamicznie grupy 3,8,10,11 i po wartościach moze cos wyjdzie

    Komentarz

    • Arek
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 3143

      #27
      cysterniarz, we wtorek na spocie może mi się uda bo ja niestety nie posiadam vag-a :cry:
      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez Arek
        we wtorek na spocie może mi się uda bo ja niestety nie posiadam vag-a :cry:
        chcesz wcześniej to wal na pw, tak codziennie po 21 jestem dostępny, odpowiedni kabelek posiadam a i mieszkam stosunkowo nie daleko wawki.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • DirkDiggler
          Ambiente
          • 2005
          • 220
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #29
          Coś wam się wyjaśniło z tym notlaufem?

          Mam ten sam problem w Alhambrze AUY.

          Auto dodatkowo szarpie podczas przyspieszania w zakresie 1300-2000 rpm.
          WORK: Mondeo Titanium
          FUN: TypeR ver.IV

          Komentarz

          • djquest
            Drive
            • 2009
            • 40

            #30
            U mnie pomogło czyszczenie turbiny (zapieczone kierowniczki). Jak na razie jest wszystko ok. Nie wywala żadnego błędu a i moc jest taka jak być powinna

            Komentarz

            • laurin
              Rider
              • 2009
              • 727

              #31
              Zamieszczone przez niedzwiedz11
              u mnie też notlauf-skutek śniegów i"dziadkowatej" jazdy...zeszłej zimy było to samo. sztanga od turbiny się zastała. narazie pomogło wd i rozruszanie ręczne sztangi. teraz dopóki będzie ślisko raz w tygodniu ręcznie będę ruszał dzwignią... przetrwać zimę a później but w podłoge i do przodu :szeroki_usmiech :-)

              No u mnie nie pojawiają się notfaul ale zauważyłem ze do 2000 tysi obr jakoś idzie mu strasznie opornie na mocniej wciśniętym gazie - potem jak rakieta. Wszystko przez te mrozy i śnieg bo nie można jeździć normalnie.

              Sztanga? gdzie ona siedzi i gdzie psiknąć WD?

              Komentarz

              • juri
                Rider
                • 2010
                • 349
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #32
                sztanga jest tak jak widać
                Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                Komentarz

                • laurin
                  Rider
                  • 2009
                  • 727

                  #33
                  dzięki za fote - tak myślałem ze to z tyłu ale nie wiedziałem z której strony


                  to chyba tylko z kanału można to popsikać WD?

                  Komentarz

                  • juri
                    Rider
                    • 2010
                    • 349
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #34
                    to jest akurat silni ASV a ty mas ASZ

                    Kod:
                    Dźwignia, której zakres przesuwu i luz musisz sprawdzić to ta na foto i wychodzi ona z puszki siłownika podciśnieniowego, oczywiście turbinki w swoim silniku ASZ szukaj pod kolektorem wydechowym :



                    tu masz drugie zdjecie:



                    tam za egr masz taka szczelinę wdo powinieneś widzieć kątem oka turbinę, na macanego jak już dostaniesz ręką masz gruchę i sztange
                    Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                    Komentarz

                    • laurin
                      Rider
                      • 2009
                      • 727

                      #35
                      Dzięki - generalnie zastanawiałem się jak z dostępem i dokładnie nie wiedziałem gdzie zamontowali turbulencjum czy z prawej czy z lewej

                      Sprawdzę dzisiaj jak rusza się sztanga. Rozumiem że psiknąć tam gdzie sztanga wychodzi z gruszki? Jaki ruch powinna mieć sztanga? Powinna lekko chodzić czy jest normalnie jakiś opór? Poruszać troszkę tą sztangą żeby się rozruszała w razie czego?

                      Komentarz

                      • jaszczurr
                        Classic
                        • 2009
                        • 24

                        #36
                        Witam! u mnie też wyskoczył błąd 17965, jeździłem trochę z tym błędem ale któregoś dnia dobrze się przyjrzałem komorze silnika i znalazłem przetarty przewodzik podciśnienia(chyba biegnący z n75 do jakiegoś innego tam czujnika), wymieniłem przewodzik no i octavka rano zaczęła znów śmigać jak szalona

                        Komentarz

                        • laurin
                          Rider
                          • 2009
                          • 727

                          #37
                          to se wczoraj porobiłem logi....... opona do kosza felga na złom :evil:

                          Alufela wygięta mocno myślicie ze w zawieszeniu mogło coś sie podziać???
                          wrzuciłem zapas i auto niby normalnie - nie stuka nie puka. Delikatnie chyba ściąga w prawo ale to raczej wina zapasu (nówka bieżnik letni i ciśnienie złe).

                          muszę na geometrie podjechać... mam nadzieje ze mój nówka szt amorek nie ucierpiał....

                          Była policja, protokół spisany, zgłaszam to do wydziału dróg.

                          ehhhhhhhhhhhhhh szkoda gadać - czarna seria u mnie od stycznia. Najpierw na lodzie zahaczyłem w babeczkę w aucie (300 PLN) potem mandacik za bus pas (100 pln i 1 ptk) w poniedziałek 2 x foto z fotoradaru przenośnego (jeden stał obok drugiego, błysnęły dwa) no i wczoraj dziursko na 1 m i głębokości 15 cm (fegla na złom opona kosz)

                          Zastanawiam się czy nie przesiąść się na komunikacje :roll:


                          Pytanko czy przepływka BOSCH 0 280 217 529 - 0 986 280 204 -9B9 pasuje do mojego silnika? Dostałem go od kolegi - nówka szt - miał to do silnika AVF 1,9 tdi 130 kucy

                          Komentarz

                          • Arek
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 3143

                            #38
                            Zamieszczone przez Arek
                            No dobra panowie,ja juz wymiękam
                            przeszukałem cale forum i wciąż nieogarniam tego błedu 17965
                            kierownice i sztanga -zrobione
                            n75-wymieniony
                            przewody są całe
                            Co dalej :idea: :?: macie jakieś pomysły?? a moze przepływka?? moze ona miec coś wspólnego z tym błędem??
                            i jest taki dzwięk jak kolega opisuje w temacie:
                            http://forum.octaviaclub....highlight=17965
                            Więc kolo ogarnął mi auto,turbo poszło jeszcze raz do rozkręcenia,wyczyszczenia,regulacja sztangi,już było lepiej bo nie łapał 17965 ale jeszcze czasem dziwnie się zachowywał i wstawiłem na poprawę i okazało się że jeszcze w SMICu puścił spaw i dostawał lewe powietrze.W poniedziałek IC idzie do spawania i zobaczymy czy to już wszystko

                            link do warsztatu jak by ktoś chciał
                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                            Komentarz

                            • laurin
                              Rider
                              • 2009
                              • 727

                              #39
                              zamieszczam moje logi:




                              Proszę o analizę

                              Komentarz

                              • otwin77
                                Classic
                                • 2009
                                • 29

                                #40
                                Zamieszczone przez djquest
                                Jak pisałem wyżej pomogło rozruszanie sztangi. Problem w tym, że coś znowu jest nie tak. Co prawda 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                                P1557 - 35-10 - - - Intermittent
                                nie wyskakuje już tak często ale jednak się pojawia. Proszę o analizę logów Log (0 - 003,008,011).
                                nie podoba mi sie egr u ciebie jest sprawdzony

                                Komentarz

                                • laurin
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 727

                                  #41
                                  Ogarnąłem moją klementynke :-)

                                  Miałem błąd 17964.

                                  Wczoraj popsikałem na gruchę i ją rozruszałem. Trochę się poprawiło, ale dalej było kiepsko. Grucha strasznie rzęziła więc dzisiaj poszła pod młotek i została wymieniona. Do tego wszystkie przewody podciśnienia oczyszczone bo syfu z gruchy rdzawego pozaciągały. Auto śmiga niemiłosiernie

                                  [ Dodano: Sro 10 Mar, 10 08:36 ]
                                  Pytanko - czy po wymianie gruchy mogło ulec zmianie spalanie??

                                  Mam wrażenie ze pali więcej na tych samych odcinkach a na postoju jak pokazywał 0,7L/h to teraz przeważnie 0,8L/h....

                                  O co biega???

                                  Komentarz

                                  • msza5
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 9

                                    #42
                                    pytanko do forumowiczów

                                    Ile kosztuje i jaki czas zajmuje czyszczenie turbo ? I czy możecie polecić jakiś dobry warsztat w Łodzi .Zgóry dzięki

                                    [ Dodano: Wto 15 Cze, 10 23:44 ]
                                    Ile kosztuje i jaki czas zajmuje czyszczenie turbo ? I czy możecie polecić jakiś dobry warsztat w Łodzi .Zgóry dzięki :roll:

                                    Komentarz

                                    • Hiv
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 311

                                      #43
                                      Hej ja jestem z Łodzi i włąśnie przymierzam sie do czyszczenia w związku ze zdarzającym się od czasu do czasu nolaufem.
                                      Warsztat znam dobry, choć nie tani. Ale oni zaproponowali od razu wymian turbo - czy jest taka potrzeba rzeczywiście?

                                      Które logi powinienem wstawić żeby jakaś mądra głowa tutaj mogła ocenić stan turbiny? Może samo czyszczenie by pomogło?
                                      Cena za czyszczenie - 1200zł
                                      Za wymianę 2200 + olej i filtry wiec pewnie ok 2500zł :/
                                      O2 skradziona - szukam nowej

                                      Komentarz

                                      • laurin
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 727

                                        #44
                                        no chyba bardzo nie tani..... najpierw zrób logi zanim stracisz 2,5 klocka nie wiadomo na co. To że łapie notlaufa to nie znaczy że turbina brudna... jest jeszcze kilka innych czynników które na to wpływają.

                                        logi 11,10,03

                                        Komentarz

                                        • Hiv
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 311

                                          #45
                                          Notlaufa miałem jakieś 2 lata temu zaraz po kupnie bo auto stało kilka tygodni nieuzywane. Zdarzyło mi się to kilka razy.
                                          Ale ja użytkujęje czesto wiec sprawa wróciła do normy.
                                          od tego czasu zdarzyło mi się to 2-3 razy aż do zeszłego tygodnia.
                                          Wróciłem z urlopu po ok tygodniu.
                                          Auto odpaliło bez problemu ale na pierwszej prostej gdy przekroczyło ok 2tys obr. od razy notlauf i świecący sie engine i tryb awaryjny... co przy wcześniejszych notlaufach się nie zdarzyło.
                                          Oczywiście po zgaszeniu i odpaleniu wszystko było już ok. Zrobiłem autem kilka km bez problemu. Check palił się przez jakieś 2 dni i zniknął...

                                          Co ciekawe notlaufa łapał tylko na zimnym silniku. Po porządnym rozgrzaniu nie ma problemu.
                                          Po złapaniu notlaufa wywala błąd przeładowania.

                                          Mechanik zasugerował wymianę turbiny bo akurat ma taką z jakiegoś rozebranego audi z przebiegiem kilkunastu tys km. Stąd cena za wyminę 2200zł ale bezwzględnie trzeba też podobno od razu wymienić olej.

                                          Moim zdaniem to po prostu zapiekające sie, brudne kierownice i wystarczy czyszczenie.

                                          Logi pomogą to stwierdzić?

                                          PS. Jeśli turbo puszcza olej(nie dolewam go od wymiany do wymiany) to gdzie powinienem szukać śladów oleju?




                                          Poniżej logi 3, 10 i 11.
                                          Co można wywnioskować?
                                          LOGI

                                          Dodam, że ostatnio na zimnym silniku słyszę cichy gwizd turbiny. Póki się tematem nie interesowałem to nie zwracałem na niego uwagi. Ale gdy się wszystko rozgrzeje, nic już nie słychać.
                                          Wcześniej nigdy nie słyszałem gwizdania, ani na zimnym ani na ciepłym silniku(wcześniej czyli ostatnio gdy się przysłuchiwałem, czyli z pół roku temu moze
                                          O2 skradziona - szukam nowej

                                          Komentarz

                                          Pracuję...